– Odległość pomiędzy urządzeniem a routerem
– Obecność innych sieci bezprzewodowych w okolicy (np. routery sąsiadów).
– Interferencja źródeł emitujących fale radiowe o podobnej częstotliwości (np. urządzenia korzystające z Bluetooth, telefony bezprzewodowe, kuchenki mikrofalowe).
– Występowanie między routerem, a urządzeniem odbiorczym licznych przeszkód fizycznych – ściany, drzwi, okna, szafki, itp.
W celu poprawy jakości połączenia bezprzewodowego zalecamy:
– Odsuń router od innych urządzeń elektronicznych i ustaw go w widocznym miejscu tak, aby nie był zasłaniany przez inne obiekty.
– Zbliż swoje urządzenia korzystające z sieci Wi-Fi do routera.
– Zweryfikuj najlepszy kanał transmisji danych w sieci bezprzewodowej. Kanał nadawania sieci bezprzewodowej możesz zmienić poprzez panel administracyjny routera.
– Wykorzystaj pasmo 5 GHz w przypadku, gdy urządzenie mają taką możliwość i router obsługuje sieć Wi-Fi w paśmie 5 GHz.